Route
Undergraduate admissions México
Administration and Marketing

Administration and Marketing

CampusMéxico

Understanding and satisfying the market needs.

 We develop managers

The knowledge that you will obtain from this area, will help you to be prepared to perform management work in any company even at an international level. During this major you will develop abilities that focus in the leadership of working teams.

 

Ethics and humanism

An Ethical education and a humanistic perspective represent a plus in the companies interested in hiring students from Universidad Panamericana.

 

Personal attention

You can count on personal attention from UP professors and executives.

 

Relationship with IPADE

We have a strong relationship with the Panamerican Institute of Top Business Management (IPADE), the most important business school of Latin America.

 

Curriculum

Our program has distinctive areas that allow to have a more complete view to get involved effectively in both public and private areas. The most remarkable are: •Corporate Finance •Financial Evaluation of Projects •International Finance •Investment Portfolios • Risk Management Plan

 

4 + 1+ 1 Plan

 

4+1: In five years, students can obtain a degree and specialist degree by studying one year in one of our graduate programs and obtaining a score of at least 8 in every module.

 

4+1+1: By studying a second specialist course, students can obtain a Master’s degree. Also, we have graduate programs abroad.

 

Consulting Board

The Consulting Board of the program of Administration and Marketing is formed by the most important Companies’ Managers, Consultants and Change Agents of our country. With the advice of such experts, our program expects to remain ranked as one of the most important in higher education in a national level.

 

Study abroad

You can study abroad in one of various foreign universities in more than 10 countries.

 

Professional experience

You will be able to get professional experience before you finish your major. We have schedules so that you can work and study and excellent choices to do your internships.

 

Job Fair

Only during the Universidad Panamericana Job Fair you have the opportunity to reach the best companies so that they get to know your talent.

More than 20 companies as important as Procter & Gamble, Coca Cola and Nestlé are available in their stands to get to meet you and appreciate your talent.

 

Employment Exchange

We have an exclusive employment exchange for students and alumni of the program so that you will be able to place yourself in the professional market.

Have this rewarding experience. Invest in yourself and capitalize your dreams!

 

Primer semestre

  • Administración Estratégica
  • Fundamentos de Cálculo

    El razonamiento, planteamiento y solución de problemas son las aplicaciones tangibles de la solución de ecuaciones, este primer curso está enfocado en mejorar tu capacidad lógica de pensar resolviendo un gran número de problemas.

  • Contabilidad Financiera
  • Historia de la Cultura
  • Introducción al Derecho
  • Fundamentos de Mercadotecnia
  • Taller de Redacción y Expresión Oral

Segundo semestre

  • Cálculo Diferencial e Integral
  • Administración Empresarial
  • Matemáticas Financieras
  • Control de la Información Financiera
  • Administración de Recursos Humanos
  • Persona y Sociedad
  • Fundamentos de Negocios Internacionales

Tercer semestre

  • Taller de Investigación
  • Herramientas Tecnológicas para el Manejo de Información
  • Análisis de Costos

    Ubicación de los costos dentro de la contabilidad, generalidades y naturaleza. Elementos en la determinación del costo de producción. Determinación de acuerdo al sistema que manejan las empresas.

  • Derecho Mercantil

    Fuentes del derecho mercantil, el comerciante y sus obligaciones, la comisión mercantil; Las sociedades mercantiles y tipos de las mismas, los títulos de crédito y el sistema financiero mexicano:, la banca.

  • Desarrollo e Innovación de Nuevos Productos
  • Ética

    Conocer y analizar las tesis fundamentales de la ética, entendida como un estudio filosófico de la acción humana cara a la búsqueda de una vida lograda.

  • Álgebra Matricial

Cuarto semestre

  • Probabilidad y Estadística Descriptiva
  • Presupuestos
  • Antropología Teológica I
  • Normativa Jurídica del Trabajo
  • Desarrollo de Competencias Personales
  • Introducción a la Ciencia Económica
  • Microeconomía

Quinto semestre

  • Antropología Teológica II
  • Internacionalización Empresarial
  • Comportamiento del Consumidor
  • Estadística Inferencial
  • Creatividad Empresarial
  • Macroeconomía
  • Finanzas Corporativas

Sexto semestre

  • Desarrollo de Competencias Directivas y Práctica Profesional
  • Emprendedores

    Introducción al ambiente de emprendimiento, teorías y corrientes más significativas. Generación de ideas de negocio basadas en innovación, realización de un modelo y plan de negocio de la misma. Se participará en el concurso interno de la universidad planteando su idea de negocio.

  • Investigación de Operaciones

    En los procesos de optimización con restricciones, muy comunes en empresas, son necesarios otro tipo de aplicaciones, entre estos el método Simplex junto con el análisis de sensibilidad o el de inventarios, serán alguno de los temas en este curso.

  • Filosofía Social
  • Evaluación Financiera de Proyectos de Inversión
  • Investigación Cualitativa de Mercados

    Aplicación del proceso básico de investigación de mercados, realizando estudios de segmentación y posicionamiento para la utilización de diversos estudios,  métodos  y técnicas de investigación de mercados cualitativa en la mezcla de mercadotecnia e internet, identificando las tendencias sobre investigación de mercados dentro de un marco ético y pleno respeto a la dignidad humana.

  • Tecnologías de la Información

Séptimo semestre

  • Dirección Estratégica de Ventas
  • Estrategia de Canales de Distribución
  • Optativa I
  • Hombre y Mundo Contemporáneo
  • Sistema Integral de la Empresa
  • Dirección de Operaciones
  • Optativa II

Octavo semestre

  • Modelos Analíticos para Negocios
  • Publicidad, Plan de Medios y Creatividad Estratégica
  • Ética Profesional

    No basta que los miembros de las  organizaciones reciban una formación técnica y disciplinar adecuadas sino que han de tener una formación ética que les permita intervenir con prudencia y responsabilidad en los diferentes escenarios de su actividad laboral.
    Con esta asignatura -del bloque profesional-  se fortalecerá la convicción en el alumno de que el estudio de las humanidades no es una cuestión teórica sino que ha de relacionar y aplicar los conocimientos adquiridos a lo largo de toda la carrera, buscando ser con ello  una mejor persona en la práctica profesional y   brindando así a la empresa  una ventaja estratégica competitiva en el ámbito laboral.
    Mediante la metodología del caso y lecturas de apoyo distinguirá  dilemas éticos que se  presentan en la empresa y buscará  ponderar las diversas alternativas de solución proponiendo prácticas de responsabilidad social  (acordes a la dignidad de la persona) que abarque a toda la cadena de valor, como una manera de contribuir eficazmente a la consecución del bien común.

  • Promoción de Ventas y Mercadotecnia Directa
  • Análisis de la Acción Directiva
  • Optativa I
  • Optativa II

Perfil de ingreso

Candidates to enroll in this program should have general knowledge of human communication and information technologies. Also, they need to have ethic values that allow them to be aware of their environment to understand it and modify it based on such values. Students of Administration and Marketing needs:

Committment to society and their community

Interest for culture and society knowledge around the world

Creative, persuasive personality and with initiative

Interest for business development

Ability to work in team

Interest for participating in extracurricular activities

Proactive attitude

Adaptability to change

Self-motivation and self-control

Openness to adopt personal and professional values

Information analysis and synthesis skills

Verbal, logical and mathematical reasoning skills

Compromise to their development process

Disposition to innovative, international and forefront development

Ability to observe

Ability to interact with people from different countries, cultures who speak different languages

  • English at an intermediate level
  • Research interest
  • Interest in International activities
  • Leadership
  • Responsibility
  • Tolerance to frustration

Perfil de egreso

 

Learning marketing is understand, create, communicate and offer value in products and services to clients and business people to satisfy them. Our graduates outstand for being able to have various jobs and functions. Their leadership, honesty and ability to work in team are crucial to hold jobs which are highly influencial in top-level companies.

 

 

Over time, a strong reputation of commitment and honesty results in solid careers and our graduates are a first choice to be hired by companies.

 

Students from the program of Administrationa and Marketing are creative and analytic, and they are able to spot the needs of products and services in all kinds of markets.

 

Our graduates have developed an innovative personality to transform information into initiatives to provide added value.

 

 

Linguistic barriers are not an obstacle for students in this program as they know how to use language and handle efficiently different information technologies.

Campo laboral

Graduates in Administration and Marketing may work in different areas of national and international companies such as:

Marketing Management

Brand and Product Management

Product Development

Sales Management

Advertisement Agencies and Market Research

Consultancy

 

Also, graduates in Administration and Marketing are capable of working in the independent sector as:

Business people

Adviser

Consultant

RVOE

Plantel Rodin: Secretariat of Public Education agreement no. 934496 at december 30, 1993